Sizden Gelenler

Posted on Updated on

11.06.2006
Burhan KÖSKER

ÖRENCIK KÖYÜM

Ilçemizdir Talas, Örenciktir Köyüm,
Köyler içinde en eski tarihe sahiptir köyüm.
Yamaçli, Maraçak, Cebir, Çömlekçi komsu köylerim.
Boranka vardi hanedardi Allah Rahmet eylesin.

Anlatilir yesil sarikli imis yillar öncesi köyüm,
Ilme, irfana hasili Kur?ana hizmetkardi dedelerim,
Simdi ise anlayamiyorum neden uzak durur insanim,
Dönenin Durdu, Pilavci Yusuf Allah Rahmet eylesin.

Orak, kaliç, pirnat, tirpanla ekinleri biçerdik,
Tarlamizi kara sabana öküzü kosarak sürerdik,
Kanilarin yanik yanik sesini dinleyerek ekini tasirdik,
Cingilli Hoca, Dedalin Küçük Mehmet Allah Rahmet Eylesin.

Ekinleri dirgenle döger, dögenle döverdik,
Saplari malama haline getirinceye kadar neler nelerçekerdik,
Tiglari daglar gibi yigarak gözümüzü diker rüzgar beklerdik,
Saadetin Mehmet, Yigalilin Mehmet Allah Rahmet eylesin.

Camizlar inatlasir çifti, kagniyi çekmezler,
Boyunduruktaki zigle kirilir, zigleba dayanmaz,
Yamandi ilmeler, taslar, buna karsi saman, canlar dayanmaz,
Sevkat emmi, Yunus dayi Allah Rahmet eylesin.

Kaskavak, Sapdere, Harmanyeri ne güzeldi,
Ayderesi, Gülbendiyeri, Develihöyügünü gezerdi,
Dagiyla, tasiyla, topragiyla köyüm ne güzeldi,
Kurugun Hasan, Tekgöz Mehmet Allah Rahmet Eylesin.

Güzel ormanimiz kurtuldu keçilerin elinden,
Kagni, çift, Abadanligi, keserek yapilirdi meseden,
Ne kagni kaldi ne de karasaban dedemden,
Ayragin Osman, Kisir Hüseyin Allah Rahmet eylesin.

Mithat Hoca vardi iyiden hayirdan yana,
Birlik beraberlik derdi, hayirla yadedile anila,
Camiye hizmet ederdi müezzindi Hamdi Hoca,
Burhankanin Mahmut ve Haci Allah Rahmet eylesin.

Örencik baglari bir zamanlar bakimli ve güzeldi,
Simdi ise atiye vefasiz ahirzaman insani,
Bir agaç dikmenin sevabi, yetistirmek gibidir bir insani,
Kösenin Haci, Cizman Yusuf Allah Rahmet eylesin.

Asmabasi, Degirmensekisi küfül küfül eserdi,
Sürüler, kurtlar, kuslar suyu Kör Pinardan içerdi,
Gönüller kuruyunca Kör Pinarlarda kurudu,
Cina Ahmet, Lalegin Ömer, Tom Ali,Muharrem emmi…  Allah Rahmet eylesin.

Semalardan bayragimizi,minarelerden ezanimizi kesme Allahim,
Kalplerden vicdani merhameti, sefkati, sevgiyi eksiltme Allahim,
Semalardan magfireti bol bol merhameti indir Allahim,
Körka, Pasanin Ali, Köskerlerin Yakup Allah Rahmet eylesin.

Sehitler diyari Evliyalar yatagi cennet vatanimiz,
Din düsmani vatan hainlerine firsat verme Allahim,
Islama, Kur’ana, vatana hizmetkar kil Burhani,
Deli Seyit, Hasüsünün Sükrü Bütün Alemi Islama Rahmet Eyle Allahim.

—————————————————–

Nevzat Erciyes (erciyes_nev AT hotmail.com)

önce bu hizmette emeği geçenlere tşk ederim ben örencik köyünden şeref erciyesin oğlu nevzat erciyes 1977 ayrılmış olduğum köyümü anlatmaya kelimeler yetmez şuan çok duyguluyum ne yazacağımı bilmiyorum sakarya arifiyede ikamet ediyorum öğretmenim ali rıza güngöre sevgiler selamlar gönderiyorum bu sitenin yapımında emeği geçen herkeze tşk ediyorum

———————————————-

Şanver Doğan

Selamünaleyküm öncelikle hazırladığınız sayfa için tebrik ederim ben güzel buldum umarım diğer ziyaretçilerde benimle aynı kanıdadırlar. Şu anda size bir resim yollayacağım siz beni tanımayabilirsiniz yanımdaki Şanver Doğan Ben konyalıyım ama tüm olmasada çok örencikliyi tanırım çoğuda beni tanır. Ben derneğinize gidip gelirim ordan bilirler. Eğer gönderereceğimiz resimi yayınlarsanız memnun oluruz. Eğer bir isteğiniz de olursa mail atabilirsiniz.
Saygılarımla,

Yorum bırakın